ثبت دامنه تجاری و ایرانی

ثبت دامنه تجاری و ایرانی

ثبت دامنه تجاری و ایرانی

در فرآیند برندسازی صادراتی یکی از اساسی ترین اقدامات ثبت دامنه تجاری و ایرانی است. منظور از دامنه تجاری همان دامنه دات کام و منظور از دامنه ایرانی همان دامنه دات آی آر است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ثبت دامنه ایرانی برای صادرات و واردات چه لزومی دارد. سوال خوبی است! در پاسخ باید گفت این کار برای حفظ مالکیت برند شماست. در حقیقت با خریداری دامنه ایرانی برند شما توسط افراد سودجو مشکلات فرآوانی ایجاد می ش. بنابراین از همان ابتدا مالکیت برند خود را در داخل و خارج کشور از آن خود کنید.برای ثبت دامنه تجاری و ایرانی می توانید از شرکت های هاستینگ معتبر بهره مند شوید.

نکات مهم پس از ثبت دامنه

پس از ثبت دامنه دات کام حتما باید برای گرفتن مالکیت از طریق ایمیل استفاده شده در حساب کاربری ایجادی در شرکت هاستینگ روی لینک هوییز کلیک کنید. برای ثبت دامنه ایرانی باید یک حساب کاربری در سامانه ایرنیک ایجاد کنید. پس از آن دامنه خود را ترجیحا با مدت زمان پنج ساله خریداری کنید. در این شرایط تا پنج سال آینده مجبور نیستید هر سال اقدام به تمدید دامنه ایرانی خود نمایید. برای آگاهی از نکات انتخاب نام برند و دامنه کلیک کنید.

اهمیت تمدید دامنه تجاری

حفظ و نگهداری از دامنه تجاری مساوی با حفظ برند تجاری شماست. چه بسیار صادرکنندگانی بودند که از تمدید دامنه‌ی برند خود غافل شدند و با عواقب فاجعه باری مواجه شدند. در بهترین حالت دامنه شما توسط یک فرد سودجو خریداری شده و به قیمت چند برابری به خودتان فروخته می شود. در بدترین حالت شرکت توسط افراد سودجو خریداری شده و محتوای غیر اخلاقی در آن بارگذاری می شود تا از شما باج گیری شود. بنابراین در تمدید به موقع دامنه تجاری خود کوشا باشید حتی اگر در حال حاضر به آن نیازی ندارید.

جستجو
دسته بندی
فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *