انتخاب نام برند و دامنه

انتخاب نام برند و دامنه

انتخاب نام برند و دامنه

اولین و مهمترین مرحله در برندسازی صادراتی، انتخاب نام برند و دامنه تجاری کسب و کار شماست. قرار بر این است که نام انتخابی شما سال‌ها معرف کسب و کارتان باشد و آدرس هویت آن باشد. بنابراین بهتر است از همین ابتدا در انتخاب نام برند و دامنه وبسایت تجاری دقت و حساسیت لازم را داشته باشید. در ادامه این مطلب با نکات مهم و ویژگی‌های نام برند و دامنه مناسب آشنا می شویم.

ویژگی های نام برند مناسب

اگر به حوزه صادرات واقعا علاقه‌مند باشید حتما با برندهای زیبا و دلنشینی مواجه شده اید. گاهی با شنیدن نام یک برند به خودمان و کشورمان ناخودآگاه افتخار می کنیم. این همان نامی است که شایسته کسب و کار یک صادرکننده ایرانی است. پس توصیه ما به شما صادر کنندگان نوپا این است که قبل از انتخاب نام برند و دامنه سایت خود با افراد صاحب نظر در حوزه تجارت و برندسازی مشورت نمایید. در این مرحله شتاب زده عمل نکنید تا گام‌های بعدی را با اطمینان خاطر بردارید.

نکات مهم در انتخاب نام برند

1- با معنا باشد: کسب و کار شما را ارزشمند جلوه دهد.

2- خاص باشد: با سایر برندها اشتباه گرفته نشود.

3- در داخل و خارج کشور قابل ثبت قانونی باشد: مشاوره با یک متخصص  ثبت برند لاتین (تحت سیستم مادرید). 

4- آسان باشد: براحتی در ایران و کشورهای خارجی قابل تلفظ و بخاطرسپاری باشد.

5- معرف نوع محصولات صادراتی باشد: مانند پیروز پلیمر، گرانول پلاس و شاینی فوداستاف.

در انتخاب نام برند و دامنه وبسایت تجاری حتما از افراد متعددی کمک بگیرید و طوفان فکری را بکار بگیرید. به نام انتخابی خود تعصب نشان ندهید و به نظرات سایرین عمیقا توجه کنید تا در نتیجه به یک جمع بندی مطلوب دست پیدا کنید.

ویژگی های دامنه تجاری

منظور از دامنه تجاری همان نام وبسایت شما در اینترنت است. دامنه ها با توجه به کاربردهایشان انواع مختلف دارند. دامنه دات کام (com.) مخفف Commercial به‌معنای تجاری است که محبوب‌ترین و پرکاربردترین پسوند بین‌المللی است و از این رو، خرید دامنه com بین مالکان وبسایت‌های تجاری بسیار رایج است.

و اما اصول انتخاب یک نام مناسب برای دامنه کسب و کار شما چیست؟ نام دامنه باید معرف برند تجاری شما باشد. تا حد امکان کوتاه و بدون علامت و عدد باشد. به راحتی قابل تایپ کردن و به خاطر سپردن باشد. 

به یاد داشته باشید پس از انتخاب نام برند و دامنه تجاری، حتما دامنه ایرانی ir را نیز با همان نام ثبت نمایید. علت آن را در مقاله مربوط به نکات ثبت دامنه تجاری و ایرانی مطرح کردیم.

جستجو
دسته بندی
فهرست مطالب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *